Ahad, 25 Oktober 2009

Sticky Notes Percuma Untuk Windows XP


Assalamualaikum..

Hari ni saya ingin berkongsikan kepada sahabat sekelian berkenaan dengan perisian yang digunakan oleh saya. Disebabkan saya menggunakan sistem operasi Window XP Profesional , saya amat memerlukan perisian yang berguna bagi membolehkan reminder apa yang perlu dibuat oleh saya pada hari ini. Pendek cerita untuk perangcangan jangka pendek atau to do list.

Perisian itu tidak lain dan tidak bukan ialah sticky notes. Jika anda menggunakan system operasi window vista atau window 7.

Mungkin anda dapat secara percuma. Tapi jika anda menggunakan window xp seperti saya anda boleh mendapatkan secara percuma di sini. Kegunaan sangat bermakna kerana kita boleh ingat apa yang perlu dibuat. Selain daripada itu, kelebihan perisian ini selain percuma ialah menggunakan memori yang sedikit.

Tetapi masih terdapat kelemahan di mana sticky notes ini tidak boleh menyimpan secara kekal. Ini bermakna ia mempunyai keupayaan terbatas berbanding sticky notes yang terdapat pada window 7 @ vista.

Berikut adalah screen shot yang boleh digunakan untuk pemahaman anda semua. Harap berguna.

Kaedah penggunaan Sticky Notes , klik kanan pada logo berwarna kuning. Dan pilih new Notes

Contoh catatan di dalam Desktop saya. Cantik x?


Untuk memuat turun aplikasi di atas sila klik di bawah




1 ulasan:

Antony Kurniawan on 7/24/2012 08:08:00 PTG berkata...

TAMBAHAN - Mengubah Windows XP menjadi bahasa Melayu
Cek ke http://adf.ly/B4X8I
(Memerlukan Windows XP asli, bukan bajakan)

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik