Isnin, 25 Mei 2009

accident ...cubaan.. baru nak hargai nikmat sihat...


assalamualaikum... hmm nak post ape erk ? 

Sebenarnya saya amik cuti rehat kerana accident berhadapan istana negara. Ada orang kata aku kena 'tulah' sultan.. sejak bila aku derhaka sultan? tak penah pun... hmm  mungkin da nasib aku.. nak wat cam mana...

Pagi sabtu tu.. aku repair motor aku kat Bengkel Motor Aziba ...berdekatan jer dengan umah flat aku ni.. sebab bukan apa... malas nk cari bengkel lain.. dah la jauh.. hari sabtu lak tu.. belum tentu ade bengkel2 sekitar KL or PJ ni yang bukak. Juz repair wiring yang rosak je { org kata shot erk}.. sebab apa isau lak aku.. nak g masjid guna motor tu.. takde lampu depan belakang.. tu ok lagi.. kang kena tahan dek Tok Misai { polis da} ke... JPJ ke.. tak ke naya untuk bayar saman di hujung bulan { sadis la..gaji tak masuk lagi.. takkan nk cekau duit org tua lak..tak penah aku sejak belajar kat UM mintak duit mak abah}...

Pastu punya la tunggu.. ingat siap pukul 4 petang seperti yang di janjikan tp.. hmm sabar je la .. sempat ke surau utk solat asar jemaah lagi.. alhamdulillah pastu terus ke lowyat utk amik laptop yang dah seminggu direpair kat kedai chong... bukan tak reti nak repair tapi takde barang {hardware} laptop untuk di ganti. Leceh nak repair hardware laptop ni,... pastu da nak maghrib aku pun balik dalam suasana hujan..

aku lalui jalan paling biasa iatu Jalan Tun Sambathan.. bawak slow je hujan... katakan. Pastu sampai simpang nak ke Federal Highway ngan Kampung attap.. ada keta kancil depan aku ni cam tak confident nk masuk lorong mana satu.. pastu dari Kg attap terus ke federal highway... membuat aku terkejut lalu wat emergency brekk.. apa lagi..tayar belakang tak stabil.. 
KEDEBUKKKKK.. aku jatuh.. pastu keta kancil tu nampak aku jatuh..dengan selamba dia blah gitu je... mmg angin...tapi mampu ucapkan astagfirullah.. je... Bila tengok moto aku... hmm sodey.. da takde muka moto..tapi lampu still menyala... aku angkat.. bawak je moto tu...meskipun tangan aku cedera...

Moto tu aku hantar balik ke kedai yg aku repair petang tadi.. si foremen tu gelak sakan.. tadi petang da ok.. magrib la accident.. aku letak je tak banyak cakap.. balik umah... mandi rawat luka.. pODIHHHH.. tangan kiri ku luka...Thanks to amran... rawat aku... nk g Klinik...sume tutup...COBAAAANNNN....

Apapun baru aku tau... apa tu accident.. hargai nyawa anda..jgn rempit ok...

@ kena wat claim insuran moto...kat kurnia Insurans..wat je...janji dapat..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedihnye..laaa dua kali xciden.dgaan tol nie.(nora_laaaa@yahoo.com)

Unknown on 5/25/2009 01:03:00 PTG berkata...

hmm nak wat cam mana ,,,, menda da terjadi.. takleh nak cakap apa2...

pudding pie on 5/25/2009 10:15:00 PTG berkata...

slm ziarah,
ish2, sampai 2x..dugaan..
maybe tu semua kifarah dosa kot, takpun peringatan Allah nak uji kita..

ni mesti mata nga tgk aweks nie, sampai eksiden
hehehe, gurau2..

Unknown on 5/26/2009 02:13:00 PG berkata...

oit.. zan.. mana ade ..time tu hujan la

yana-feehily on 5/28/2009 05:08:00 PTG berkata...

syukur sbb ckit je eksiden tu..ujian allah,tanda allah masih syg kat anta.. :) moga cepat sembuh..

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik