Ahad, 31 Mei 2009

Dari KL ke Sg Besar... peristiwa di sebalik itu...


assalamualaikum...

Alhamdulillahi ala kulli hal... syukran jazilan...kerana diberikan nyawa..seperti yang sedia maklum..saya lebih hargai ...dan berusaha utk tambah amal sebab...sejak accident tu... saya bersyukur kerana diberikan nyawa.. da kini... alhamdulillah da sihat dari kecederaan accident tu..

Semalam saya ke Sg besar.. perjalanan mengambil masa 1 jam.. sebenarnya ianya tidak dirancang seperti yang sepatutnya... sebab.. pada awal perbincangan saya akan bersama kumpulan dari UM { team biomedical..tp hampa.. tak pelah...husnuzhon je la.. perangcangan Allah lebih baik da...

Aku call abg helmi...di rumah.. untuk menjemputku di Masjid Ar Rahman UM... alhamdulillah aku sempat untuk bersarapan di Amjal sambil bertemu sahabat pengajian Islam yang akan berangkat ke Turki selasa ni.. Allah... lupa nak minta dia belikan samting kat tukri...hehehehe..

Selepas tu.. kami terus bergerak ke sg Besar. banyak perkara yang dibincangkan dari perkara lagho2 { kes melayan Sinar FM.. Carta Fulamak SMS.. melayan lagu retro...} sambil selangi soalan yang membuat si pengantin cuak { soalan refresh balik... bab simple soalan agama..}.Cuak abis si helmi.. macam2 je dia minta jawapan.. bab air la...bab mandi wajib la...

Dalam pukul 1130 pagi saya sampai ke Sg Besar..tgk rambut...aiyarkk selekehnya aku nih.. alhamdulillah jupe kedai gunting rambut.. minta wat rambut yg smart n bergaya...hehehe. Mmg pantas mamat yg gunting rambut aku.. smart da... tpi abg helmi tak tunggu aku ..dia kata nk jemput adik dan ibu kat petronas berdekatan.Huhu.. tinggal aku seorang diri { lirik lagu Hidup Bersama .. XPDC da}.Pastu terus lepak kat umah tumpangan...Kuarga abg pulak sebuk menyediakan barang....untuk hantaran...

hantaran laki dengan hantaran pihak perempuan

Pas makan tengah hari di umah sewa...solat Zohor...siap2 terus ke rumah pengantin... ppuan

to be continued....



0 ulasan:

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik