Sabtu, 5 September 2009

Itfar bagi Fauzul Naim Sdn Bhd


Assalamualaikum....

Semalam syarikat saya iatu Fauzul Naim Sdn Bhd mengadakan majlis berbuka puasa atau dibahasa Arabkan untuk istilah yang lebih glamour iatu Iftar. Alhamdulillah rezeki itu milik Allah . Diberikan kepada semua tak kira apa jenis makhluk, masing-masing ada bahagian rezeki. Allah itu bersifat Ya Razzak iatu pemberi rezeki.

Tentatif program mudah sahaja. Kemas kini meja kerusi pekerja, bentang tikar getah ( alas untuk makan dan tempat solat)...berbuka dengan kuih muih..solat Fardu magrib...buka puasa versi berat( makan nasi berlauk ...tapi untuk staf muslimah mereka ni mengatakan masih kenyang lagi ..yeker..cam tak caya je)... Solat fardu Isya...Solat terawih ( 4 rakaat pertama)..Tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz Hariri Daud..solat terawih (4 reakaat terakhir)...solat sunat witir 3 rakaat (2+1 rakaat)...moreh...borak-borak...minta diri untuk balik rumah.

Hidangan yang disediakan oleh ibu kepada Tuan Fauzul iatu bos saya ialah kuih tako ( talam muka kut...tak kenal nama kuih ini) .. nasi putih ..ayam masak kurma...ikan goreng...sayur campur ( udang + kacang panjang)...sambal belacan.. Alhamdulillah resepi ni digelar sebagai nasi campur ... KASIH SAYANG. Kenapa ??? Menurut bos saya...setiap masakan itu menjadi sedap sekiranya elemen kasih sayang disertakan. Memang saya sendiri akui bahawa keluarga Tuan Fauzul menitik beratkan kasih sayang...amalan membaca buku ...menjaga ibadah kepada Allah.. Syukran jazillan ya Allah kerana memilih saya dalam keluarga ini juga.


Saya amat tertarik dengan tazkirah yang disampaikan oleh sahabat baik saya dari PTS Islamika berkenaan puasa , amal ibadah...kaitan antara puasa dengan kehidupan seharian . Tazkirah yang sangat ringkas tetapi padat. Alhamdulillah. memang setiap apa yang ditetapkan oleh Allah itu mempunyai kebaikan yang tersirat dan tersurat. Kita mempunyai akal fikiran yang waras maka optimum kan untuk mencari bekalan di dunia ini dan paling penting ialah di akhirat.

Syukran jazillan. Semoga Syarikat Fauzul Naim berjaya untuk masa akan datang.Insyallah amin

1 ulasan:

LUVLYDIYANA on 9/06/2009 01:38:00 PTG berkata...

itu memang betul!.setiap masakan memang sedap jika di buat dgn kasih syg

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik