Sabtu, 11 April 2009

nk wat system kena ada pelan jangka panjang...


assalamualaikum...

lama saya tak posting ,,, keja saya sekarang lebih kepada marketing... jupe client...urusan bayaran terhadap kampeni dan sebagainya... so jgn tanya la kenapa saya tak ley nk 'ngeblogging' hari2..

kenapa tajuk tu saya pilih utk post pada malam ahad ni...

1st.. sebab dalam banyak2 org yg saya ajar PHP MySQL adehhh... perancangan jangka panjang FAILED...

2nd... sebab tak paham apa itu PHP..apa itu MySQL walaupun mereka tau apa kejadah dua mendalah ni?? 

3rd... terus wat tanpa ade pengetahuan.. DFD..RFD {istilah2 ni kena cari kat pakcik google k?)..

4th.. mengelabah bila blurr...

5th.. tak tau keyword yang sesuai utk mencari dalam enjin carian..

5 sebab tu cukup utk aku nak explen... bagi mereka yg newbies kat pgramming...pastikan anda paham apa kehendak.. objektif ..tujuan utk membangunkan system ni... bukan men tibai.. ISA {ikut suka aku} dalam membuat laman web.. silap langkah...mati akal...terus blurr dan akhirnya sistem tak wat.. tu je la posting pada kali ini..

1 ulasan:

pudding pie on 4/14/2009 09:52:00 PG berkata...

slm ziarah..

takde kne mengena pun dgn post kt atas.hehe..

ada brapa blog ni ek?? konpius dah.. ngeh2