Isnin, 15 Jun 2009

Balik Kg...Di kg..Balik KL..


assalamualaikum

balik kg...oohhh..balik kg. Bukan lagu sudirman utk versi balik raya k...juz nak berhibur. Tp adakah apa yang termaktub tu semuanya hepi.OOoooo000OO sebenarnya tidak pun. Bermula pukul 3.58pm jumaat. Aku cuti coz kesihatan tak berapa elok.tambahan pula cuaca penuh dengan jerebu . bertambahla sakit tu. Aku pun terus Ke KL Sentral untuk menaiki komuter ke Bukit Badak Klang..{ahhh tensen...komuter slow..sesaklak tu..} kerana aku menumpang Azri. my best frenzs sejak sekolah rendah. Anak kepada jutawan kerepek Parit Raja.. dan terkenal satu Malaysia n Johor.. n singapore { terutamanya time raya la}


Sampai aje stesen komuter Bukit Badak..call Azri..terus dia pungut aku..pastu melalui Lebuhraya Elite ...Shah Alam..terus ke Ayer Hitam..before tu singgah ke Pagoh..untuk solat isya n magrib ...wat jama' takdim { sapa tak tau menda itu takdim..sila buka kitab PaFA..yang korang dulu amik masa kat sekolah..tak lulus tak leh nk score mata pelajaran agama k?}.

Alhamdulillah .... dalam kul 830pm..sampai ke kg.. kiss my mom n abah.. miss mereka sangat. maklumla tak balik. Pastu terus tido sebab penat sangat.

Pagi sabtu...g beli sebuku roti ngan kaya.. kat kedai wak bahrom ..hoho murah rezeki. Dapat makan free...cengkodok pisang..ngan lempeng kelapa yg di cicah ngan kuah sardin. Alhamdulillah sedap2..pastu g pasar ikan kat parit raja darat...org panggil sini kedai ikan atas lori..coz mmg kena pilih ikan kat atas lori,...aku belikan ikan cencaru ..or ikan jaket. Pastu lepak ag kat warung wak jamari.. ngeteh je { istilah lain utk minum teh}... pastu beli kacang bendi .. cili giling plan.. nak masak asam pedas ikan jaket tadi..

Pastu sampai umah siang ikan.. utk masak..makan sampai kenyang...lepak..sembang2 ngan mak.. pastu malam tu pulak ade jemputan kenduri doa selamat kat umah ayei... sebab anak laki dia baru pas khatan. nama nya apis..{ budak ni mak aku yg jaga...dia panggil mak ..aku..mak ...sebab mak aku jaga dia sejak kecik ag..akak dia pun sama..mak aku jaga gak..nama akak dia ayu,.}. Alhamdulillah balik kg..makan free...rezeki Allah utk hamba2Nya tak penah putus..Pas abis kenduri...lepak2 kat Parit Raja kat pekan...bersama anwar..not anwar ibrahim tu erk..juz jalan2 ke sambil tgk bola..Malaysia Lawan Indonesia..sambil surfing using my Celcom broadband

pastu malam..tido...banyak nyamuk da...

Pagi2 bangun pas solat subuh...amik angin kat kg..alhamdulillah udara kg takde jerebu da..hehe tak macam kat KL ni..penuh ngan macam2 jenis penyakit..penyakit jerebu la.. penyakit sosial la.. ya Allah.. hehe pastu g rewang kat umah nyaie sulimah { sebutan nenek dalam bahasa jawa.. nenek ini adalah sedara mara ku gak.. ada susur galur ngan arwah nenek aku melalui suami dia}, dia ade wat akikah untuk cucunye... sembelih kambing seekor..aku bantu mana yang leh bantu..dari pagi sampai petang..

Si akak tgh suap si bulat ni makan ais krim

rewang2...kat dapur nyaie sulimah

pas zohor g walimah kat parit tengah. kawan sekolah rendah aku kawin.. alhamdulillah. Faizal maskuri.. dia ni dulu suka buli aku masa kat sekolah rendah. but alhamdulillah sekarang da jadi suami orng...
Nama saya ialah Nurul Auni..comel x saya?

Marhaban mengiringi auni semasa potong rambut nya.. adat n bidaah yg hasanah

Umie aunie ngan aunie


Amik berkatla...aunie comel tak ngan achik

pastu balik kl..abis citer






0 ulasan:

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik