Khamis, 18 Jun 2009

warkah dari Netherlands..


Image representing Microsoft as depicted in Cr...

Assalamualaikum...

warkah dari belanda. Hmmm betul ke? Ko dapat surat dari awek mana tu? Biar betul ko? Hehehe..
Ye...saya mendapat surat daripada netherlands atau dikenali sebagai Belanda a.k.a Dutch. Tempat di mana asalnya susu Dutch Lady di hasilkan...

surat daripada awek ke? Ooo00ooOO tidak2.. sama sekali bukan surat daripada awek tapi daripada Ubuntu, Ubuntu tu ape? Kacang goreng ke? Ikan masak asam merah ke? oo Ubuntu tu merupakan salah satu daripada perisian sistem operasi atau englishnya sebagai operating system. Sistem operasi merupakan salah satu perisian yang membenarkan manusia berinteraksi dengan komputer atau mobile. {Anda boleh merujuk kepada pak cik Google kalo anda blurr ye?}


Ni alamat rumah sewa aku..betul ke ??
Alamat penghantar...haa sekarang caya x?

Ia merupakan salah sebuah alternatif yang menggantikan Sistem Operasi sumber tertutup or closed source seperti Microsoft. Jika anda merupakan syarikat. Anda tidak dibenarkan sama sekali menggunakan perisian pirate atau anda akan dihukum denda sebanyak RM10,000 bagi setiap perisian cetak rompak yang anda gunakan. Jangan takut pada Ubuntu kerana janji Ubuntu adalah sentiasa FREE.
Penerangan ringkas... hati2...kut2 ada orang hantar antrax ke apa

Lepas balik dari pejabat ... macam biasa la aku cek peti surat tidak berkunci. Ada 3 surat hari... 2 surat adalah...surat cinta daripada TNB untuk notis pemotongan . Oitt... budak2 8R... sapa yang tak bayar duit elektrik ni hah... ngan surat cinta daripada TM... sama gak la punya... lagi surat dari Belanda...{aku punya lar tuuu... apa da...}.

Ohhhh sungguh ku tak sangka..rupa2nya..ingatkan main2 je ..rupa2nya ... dapat betul perisian tersebut. Aku juz masuk laman web Ubuntu.com pastu jari jemari ku gatai nak mengisi ruangan form untuk dapat CD free.. Isi jerla... pastu pihak ubuntu kata aku akan dapat CD tersebut dalam lebih kuran 1 bulan. Betul ke sebulan. Aku tak pasti la..tapi yekut...


Tadddaaaa.,... ini la yang aku dapat..daripada Belanda...tq ubuntu...muahhh ...sayang kamoo

Alhamdulillah da dapat pun... Apa 2 pun terima kasih kepada Ubuntu kerana berikan cd free ni kat aku.. syukran jazillan.. Mari kita sama2 menyokong perisian sumber terbuka.
Ubuntu Desktop Edition..

Aku selitkan bukti berbentuk gambar..ok...korang nk caya atau tidak terpulang,...
Adios salammm...

P/s: sapa nak minta aku copy burn cd ni no hal...tinggalkan comment anda...
Reblog this post [with Zemanta]

2 ulasan:

Mohd Naim on 6/18/2009 09:07:00 PTG berkata...

aku nak satu!

Unknown on 6/18/2009 09:37:00 PTG berkata...

Camana nak passing kat ko... ????

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik