Sabtu, 27 Jun 2009

Ini semua adalah cobaaan,....


Apa yang korang rase kalo suka wat keja last2 minit? Anda hepi...sesak...berserabut...hehehe,...tu korang boleh pikir sendiri la...aku tak tau nak posting apa sebenarnya...citer jela apa berlaku semalam.

Kalo nk kaitkan ngan intro kat atas tu...cenggini kisahnya... semalam merupakan hari yang boleh dikatakan sangat sibuk. Jadual harian yang begitu padat...mengalahkan pak menteri... hahahah yeke...tak da la sampai macam tu sekali. But masih ade ruang untuk bersembang,,,

Pagi tu aku kena gegas ke Jalan Kuchai Lama.. sebab kena amik Pruf yang telah dicetak, Bajet dah siap semalam... tp Kavitha kata ...sok jela...Menda ni penting sebab Bos nak tgk finalize sebelum wat pencetakan. Menda apa yg dicetak ni hmmm cetakan Laporan Tahunan MeCD 2008. Sebenarnya menda ni kena siapkan seawal bulan ini. Disebabkan keja2...last2 minit...ni la jadinya. Aku tak salah kampeni aku sebenarnya sebab MeCD ni pun satu hal...kalo da confirm nk amik kita sebagai contractor penerbitan...bgtau la awal2...ini tak...dah la waktu diberikan tu terlalu cepat dan bayaran lak tak mo cepat lak... adusshh...

Pastu aku terus ke opis sebab bos nk lihat sebarang pembetulan yang akan di buat..Hmmm de 3 pages yang ade kesilapan kecik. Hmmm baguslah...aku terus ke Kuchai lama...dalam masa tu kepala otak aku bajet nak ke UM jap sebab dah sekali jalan...hantarlah sebut harga kat Prof Ir Wan Abu Bakar...sebab dah janji...janji kena tunaikan beb...manusia diikat dengan janji.

Bila sampai ke UM jam dah menunjukkan pukul 12..tgh hari...call prof wan...alahai... apalah nasib ku... Prof Wan takde lak...tunda pukul 4 petang lak...dah tu kat TTDI...jauh tu... pastu aku terus jupe Puan Rosida...sebab nak kena sent sebut harga bg Jurnal Alam Bina...da lama minta...tak bagi2...ni hari baru nak bagi...pastu jupe abg Helmi yang baru kawin...{ cek previous
post k}.. Pastu terus ke masjid....vrommmm...motor ku berbunyi... menghampiri masjid je ....tiba- tiba

wahhhhhhhhhh tidakkk minyak moto kehabisan. Makkk tolongg... pak guard yg tengok aku siap gelakkan kat aku...sabor jela..but nasib bek betul2 depan masjid...terus solat jumaat...

pas solat jumaatt....solat sunat ba' diah...hmmm pastu cari btol kosong...nak wat...apalagi..isi minyak moto la...nasib bek jupe member se angkatan PMIUM dulu { masa muda2 aku join per mahasiswa islam UM yang di 'anti' oleh pihak UM...} memohon pertolongan...hantarkan aku ke BP stesen dekat menara telekom....hehehe...alhamdulillah...




1 ulasan:

Mohd Naim on 6/27/2009 10:47:00 PTG berkata...

betul ke bayaran MeCD lambatkan ? polisi yg ditetapkan MOF, bayaran mesti tak lewat dari 14 hari...kalau lebih..ko boleh report kat MOF....

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik