Ahad, 21 Jun 2009

Sabtu yang sibuk..


assalamualaikum....

Alhamdulillah...penat sungguh aku hari ni. bajet2 nak basuh baju ke ...Kemas bilik ke...Hmm alamat tak menjadi. Terlalu penat...too tired. I dunno y... Mungkin kerana terlalu penat dan berkejar2 dalam 2 aktiviti yang berbeza. Yang pertama berkaitan dengan Seminar Jana Wang anjuran kampeni aku. Seminar ini merupakan salah satu seminar yang dikatakan special buat semua org yang berminat dalam bidang penulisan. seminar yang lengkap dan penyataaan bagi menyangkal mitos2 yang bukan2 tentang bidang penulisan.

Mitos yang pertama : Jualan buku la tak laku di kalangan org Melayu.Hmm sapa kata la cam tu.. sebenarnya ramai je org melayu suka membaca. Cuma keadaan harga buku yang mahal . Tak macam di Barat dan Jepun yang murah membataskan rakyat Malaysia cam malas nk membaca.

Mitos Kedua : Adakah pihak kedai buku wat kajian tentang penghasilan buku. Jawapan nya tidak. Mereka tidak penah wat kajian. Diorang mana ade bajet nak wat kajian pasal buku2 tu sume yang penting ...dia orang boleh jual. Biasanya kedai akan ambil dalam kuantiti yang sikit.Kalo permintaan banyak sure la... dia akan pesan lagi dari pihak penerbit.


Best melayan Buku ...benarkah Iskandar bukan Alexander The Great

Model Fauzul Naim Sdn Bhd...poyooooo

Aku tambah sikit info menarik tentang buku. Kalo korang nak tau..sebenarnya MPH ini adalah kedai buku yang menjual kebanyakan buku2 dalam bahasa Inggeris. Kalo kedai buku Popular pulak adalah kedai yang memfokuskan kepada buku2 bahasa Cina. Kalau korang tak caya...cek sendiri la. Lagi satu... mmg buku yang bahasa Melayu yang di jual di MPH adalah sebanyak 28% dari keseluruhan buku yang ada...Tetapi jumlah Jualan Buku Bahasa Melayu adalah sebanyak 60%. Maksudnya...yang sikit tu lah banyak permintaan.

Selepas lunch dan solat zohor... aku terus pulang sebab dah janji dengan roomate untuk melihat suasana program Kem Ibadah di sekolah Keb Punchong Utama (2). Terpaksa memohon kebenaran daripada Tuan Fauzul untuk meminta diri dan pulang awal. Hehe..thanks gak kat Kak Nurul ( wife tuan fauzul).. sebab bawak aisyah humairah yang comel...ngan 2 orang hero yang lasak tu...

sampai rumah rupanya che amran tak balik lagi... aku apa lagi...buka tv. Bukan tak nak buka tenet..badan ni letih semacam je.. almaklum la pagi2 dah kena hensem2 utk ke seminar. Alhamdulillah sume OK.. yang best petang tu citer hindustan..arkhh belasah je la.. asal ley tengok sudah.. sedey gak tengok ending citer hindustan...nasib baik ley cover...hehehe.. yela...kes balas dendam kesumat kecik2... pastu si hero ni balas dendam sebab pakcik dia sendiri yang wat kemusnahan pada kuarganya hingga bapak dan adiknya mati.. maknya pulak hilang akal.. ciannya...last2 si SRK mati dipelukan maknya...

Taklama kendian azan... solat asar jemaah ngan amran.. pastu siap2 ke SK Puchong utama...ingat dekat ..tapi jauh ...dah nak sempadan ke Sepang tu.... sampai ke sana. Tengok budak2 ngan faci tgh main war games. Hehehe.. pastu jupe la si Lat. member se faci masa muda2 dulu..kekekekeh...poyo je aku ni....hahahaha..

Pastu malam tu juz pantau je la..sembang2 ngan cikgu. Sedey...budak2 ni ada masalah yang sangat berat aku rase.. TAK PENAH SOLAT, SOLAT RONGAK2(SOLAT YANG SEMPURNA).. TAK TAU BACA AL FATIHAH...HMM.... Aku juz beristigfar je la..nak wat camana...Nak salahkan cikgu mengajar tak leh gak.. sebab sekarang ni bukan zaman mendidik ..tp mengajar je.. kalo cikgu mendidik alamatnya...ayat ni la yg kuar .."See u @ court"

Memang nak marah..sebab mak bapak budak2 camni la...hancur bangsa melayu islam aku ni.. Islam tinggal nama je.. Pengamalan sudah tarak... aku juz pantau ngan bagi idea..

Pastu malam tu ade sesi ' memfire budak2 la... alaaaa modul biasa.. aku da apal da... so takde feel langsung nak nangis2...sebab menda2 ni tak penting pun. Bila abis modul...ley gelak2...cam insaf seminit...nanti wat kesilapan lagi. Sebab mereka sendiri tak penah nak kenal sapa tuhan mereka da...

Pastu suh budak2 tido.. abg n akak2 faci lak wat post mortem.. dalam kepala..."apa barang post mortem tengah malam buta ni..pas abis program elok ar...". Heheheh.. aku g sudut yang jauh tido . Dalam tido masih mamai..tg jam..dekat pukul 2 tak abis2 lagi ke baii... aku sambung tido...

Alhamdulillah kul 549am..mana lah si abg akak faci.Rupa2nya diorang lentok lagi.. aduii kata nak wat qiam..tak wat punnn sume da terbaraiii.. Aku tgk jam...mmm lebih baik solat jemaah kat Masjid je...terus je g masjid.. alahai sikitnya manusia berbandingkat shopping compleks... kan elok masjid ni penuh selalu...hehehehe...

pas balik masjid..terus balik ke sekolah...abg rusdie wat tazkirah..ringkas....pastu sarapan..aku ngan amran balik...yeay

0 ulasan:

Widget bagus

Jadilah teman saya

Anda berminat , Sila Klik