Jumaat, 24 Julai 2009

Sokong ke Bantah?


Assalamualaikum

Sekarang ni aku dok terpikir apa yang ade dalam benak kepala aku. Sekarang ni macam2 isu boleh di bangkitkan. Antara paling hot aku nak bincang ialah berkenaan dengan ISA. ISA itu sebenarnya satu akta yang aku rasekan sangat zalim dan tak relevan sungguh.

Dalam post2- kat Facebook aku pun. Aku sekarang nak bertanyakan pendapat kawan-kawan yang menyokong kenapa lah ISA ni penting sangat. Bagus sangat. Perlu kekalkan sangat. Hmmm tapi jawapan yang aku dapat sengal2 belaka. Bukan aku tak hormati pendapat mereka tetapi itulah hakikat jawapan yang tidak kukuh bagi mereka yang hendak mempertahankan akta zalim nak mampus tu.

Ok aku tak sokong sangat akta bangang tu{ memang marah pun} sebab akta tu tak relevan pada zaman ini . Tak relevan kerana menyalahi hak asasi seorang manusia. Nak tanya kat puak-puak yang sokong ni. Ada tak islam ajarkan umat nya hukum menahan orang tanpa bicara. Apa perasan korang semua jika orang yang baik2...macam ustaz di katakan militan. Dikatakan membawa pahaman yang mengarut. Sedangkan kalo nak tengokkan betul2...lebih ramai je orang mengarut tapi tak pulak kena tahan bawah ISA.

kedua : Akta itu bersifat perkauman dan diguna pakai oleh ahli politik yang nak jaga kepentingan survival politik mereka. Cuba je korang semua tgk kepada ahli politik yang hmmmm bukan dari pakatan Rakyat...la. Kenapa mereka suka kalo orang yg menjadi ancaman kepada mereka. di hambat ke ISA.Kononnya nak menjaga kepentingan bangsa melayu . Tapi haram jadah. Aku rase patutnya...orang yang bersifat racist dan berbaur perkauman ni kena campak dalam ISA. Konon bela bangsa...tapi merosak bangsa adalah.

Ok tu je...aku da geram sangat da ...sori la erk....nothing to say.Sambung wat keja.

4 ulasan:

Unknown on 7/24/2009 11:27:00 PG berkata...

Hmmm kenapa la takde orang letak ulasan kat sini erk??

Unknown on 7/24/2009 10:28:00 PTG berkata...

sebab cara awak menulis terlampau kasar.gunalah bahasa lembut.rasenye awak ni jenis suke membebel(dr post2 yg sebelum ini)
ni masa org bace,rase mcm nk marah berapi je.
lama2boleh hypertension

Unknown on 7/25/2009 07:56:00 PG berkata...

wahhh satu ulasan yang bagus...terima kasih saudari aziyani.

Unknown on 8/15/2009 09:03:00 PTG berkata...

sama2
semoga berjaya:)