Ahad, 5 Julai 2009

Apabila buah durian menyatukan kaum di Malaysia...


Assalamualaikum...

Duriann oh...durian...memang sedap dimakan begitu sahaja.Heheh...sejak kebelakangan ini. Aku mengidam durian. Mengidam bagai perempuan yang bunting 3 bulan. Tapi nasib baik lah aku ni laki...selamat...Hehehe


Pendaftaran bermula..RM 10 sahaja...utk donation.

Baju yang aku dapat...Percuma jak...

Untuk pengetahuan semua pembaca { cewah macam skema sungguh }. Program makan durian ini bukanlah berbayar. Ramai menjangkakan apakah fungsi kepada RM 1o. Hmm sebenarnya durian2 semua itu adalah percuma. RM 10 merupakan sumbangan kecil yang akan digunakan bagi tabung harapan kanak. Hmm .... pendek citer macam ni lah.. Sebenarnya pertubuhan ini ditubuhkan bagi membiayai perbelanjaaan untuk memberikan / memenuhi harapan kanak2 yang kurang bernasib baik dari segi kesihatan yang amat teruk. { level untuk tahap yang boleh membawa kepada maut} kerana ianya berfungsi sebagai memenuhi impian kanak2. Hmm sebenarnya kalo ikut logiknya... kasih sayang itu tidak boleh dinilai dengan wang ringgit.

Macam mana aku dapat tahu berkenaan aktiviti ni. Ni sume dahlan punya pasal la. dia balas mesej kat YM .." Hoi wak...ko esok free tak..aku nak ajak ko makan durian...kat subang parade"...Aku tercengang...sebab mmg teramat sangat mengidam durian yang sedap tu...hehehe.. rezeki jangan ditolak beb. Kalo nak beli kat pasar malam tu...wahh 4 biji RM 10. Tu pun belum menjamin kesedapan ...durian...


Orang ramai mula membanjiri Dataran Subang Parade

harini...{ waktu posting ni post k?}... selepas solat subuh...kemas2 rumah...{ ade talent jadi suami mithali x? hehehe}...dah pukul 10.30 pagi . Siap2 pakai baju fedora ...pehtu..nek keta dahlan...alhamdulillah senang dapat parking Free kat Carefour Subang Jaya...pehtu beli tiket untuk program makan2 ni...pastu ingat kan dapat terus makan...rupanya..durian tak sampai2 lagi dari bahau.. Heheh..takpe la...gi sarapan kat mamak sat...order...Roti Tisu yang ranggup..yummi..di cecah campuran kari ikan + ayam + kuah dhal...makan dengan penuh syukur...sedapp...


dengan ni..ketibaan Encik Durian....hehehehe...
Di ikuti pulak dengan En Manggis...yeay

pastu dahlan pun...sms kawan Skype...hmm pelik doh...sempat lagi invite tuuhhh..Tah lupa nama minah tu. Dahlan kata... minah tu bawak adik ppuan dia...heheheh..hantam je la dahlan asal ko bahagia.. aku tak masuk campur. Lepas itu..berjumpa di dataran Subang Parade..hmm ingat terus makan...si YB2 pulak nak bagi ucapan...haaaa ...tak tahan...Duriannnn lamanyaaaa... bagaikan 10 tahun tak makan durian lak aku ni....

Pastu dalam 1/2 jam baru pesta makan durian bermula. Ramai orang berebut2 nak amik durian temasuk aku. Yang jadi sengal bila...amik durian..takde la parang ke...megupas durian..nasib baikla aku amik yang kecik2 je...bukan tak nak amik yang besar..sebab biasanya saiz yang kecik2 ni sedap...tak membazir... selepas tu layan je rambutan ngan manggis.

Apa yang menarik...aku tengok pakcik cina sorang ni ...mula2 nampak sombong...hehe..pastu dia lak yang paling excited...bagusla...kagum ngan dia. bawak isteri ngan anak2 enjoy. Bukan senang tau... cina la paling bz dalam biz...tapi ok kut dalam ajak anak bini jalan2...apa2 pun pakcik sekuarga mmg best...sempat amik gambar korang.
Durian ni best woo...pakai jari je...gua bikin jari sakit ma

Bukan itu sahaja..rata2 makan durian yang dikopek menggunakan kunci keta... Sori Dahlan...kunci kancil ko jadi bahan...hehehe..

Selepas 1jam perut sume dah kenyang...masa untuk balik...

syukur alhamdulillah...hehehehe

0 ulasan: