Selasa, 27 Januari 2009

alhamdulillah ... da sampai... KL


assalamualaikum... selamat malam kawan2 { post waktu isya '}...

penat...itulah yg leh aku nyatakan bila mana sampai ke KL. perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 4 jam amat2 meletihkan. Tambahan pulak...balik sorang2...tak cam selalu ..ngan apan {kan da balik kg pun sorang2...balik KL pun sama la...apa la aku nih }.

Before tu,, malam semalam ...aku ngan osman... lepak2 kat Peserai. saje je...nak makan malam kut. Bajet dapat makan kerang bakar ke...ikan bakar ke ..tp hmm takde apa2. Apa la majlis tindakan perlancongan batu pahat ni.. takde port makan2 yg best cam kat kelate ..ganu...umbai ke...baru syok... adehhh... Takpe... aku ngan osman cuma pesan Roti Bool {aiyak...pesal tak bawak kamera..kalo tak leh snap2 makanan tu } ...pelikan bunyinya? tu ar ,,, mmg aku ni da jadi mamat KL betul la... osman cakap cam tu gak. Sebelum g batu pahat tu..lepak kat mamak restoren Al Azhar 25jam { apasal la tak letak 24jam.??}. Jupe ngan Hisham... borak2 ar...rupa2nya member aku sorang ni baru buang title single ..tahniah... dah engaged pun ko...

pastu masa lepak umah osman...layan blues je...citer kenangan lama masa kat sekolah untill life sekarang. Alamak.. bestnya terkenang zaman sekolah dulu..nk undur masa ttap takleh.. dah berlalu..kawan2 sekelas pun ramai da kawin n ada anak. sabar je la.

huhuhu...pagi tadi aku balik umah...pastu mandi2...solat sunat sat { nk musafir katakan..} pastu sarapan "jemput2" yang adik ppuan aku wat...pastu cium tangan mak...pipi mak...pastu minta mak doa ,..supaya jadi anak yg baik...dimurahkan rezeki... dan yang penting selamat dunia akhirat...{ wajib ooo...kalo tak cam mana hidup nak bahagia }. Abah hari ni keja...so masa balik dari umah osman...abah da takde ...


minyak kena full ma...kalo tak naya....kat highway karang

pastu aku amik perjalanan dari Jalan Parit Botak --> Parit Hamid {isi minyak full tank sat } --> Ayer Hitam { kuar plaza tol} .. broommm... sampai ke pagoh isi minyak lagi.. brooomm lagi...

snap ciptaan Allah kat R&R Pagoh.. subhanallah...

sampai ayer keroh ...{ lepak sat sambil update twitter} ..snap2...pastu aku tgk adala satu kuarga makan kat pondok kecik...{tulis wakaf..hmm takpe la..boleh pakai istilah tu }. best gak aku tgk kuarga tu ...makan sama2...kat wakaf ngan si ibu memasak sendiri makanan tersebut. Kebanyakan org suka makan kat warung2 di R&R tu...tapi takpe.. semua org ada pilihan masing2...pilihan tuk memilih..tp sebaiknya..makanla yg di masak oleh sendiri ..terjamin dan sure bersih dan sure halal...
i luv my lappy.. masa kat R&R ayer keroh melaka..update my twitter sat

pastu...isi minyak..broom... to seremban...pstu lunch sekali...huhu...mahai gak makan tgh hari kat
R&R. Kebanyakan kenderaaan mula bersesakan di plaza tol senawang...kenderaan bergerak lancar gak. almaklum sume mula keja kut esok..


angin sepoi2 bahasa...alhamdulillah cantik ciptaanMu ya Allah...jadikan aku hamba yg bersyukur

pastu...aku terus,,,,broomm sampai la KL dalam kul 1230++. Syukur...tgk jam...dah dekat kul 1ptg.. hmm ingat nak balik umah PKNS dulu..alang2...da sampai KL..g masjid... ar rahman UM...iktikaf...solat zohor...jama' asar takdemm... pastu terus balik...sampai umah...minum la air dulu..pastu..tido...

syukur...ya Allah...syukran jazillan

0 ulasan: