Ahad, 25 Januari 2009

hebat gak org parit raja ni yerk>>


assalamualaikum...

selamat pagi kawan2...huhu...penat sungguh. Dari semalam mmg aku tak terus balik umah parent aku kat Parit Surau Laut. Pas g umah akak aku kat Muar. Aku terus ke Masjid Batu Pahat a.k.a Masjid Sultan Ismail { kesian sultan iskandar.. asyik nama abah dia je org letak utk nama2 bangunan kat Johor ni...kecuali PM Paklah baik sangat bagi jela nama wilayah Iskandar..maybe nak amik hati sultan johor utk wat pelaburan kat Johor kut } utk solat magrib ngan isya sekali gus. Bajet nak wat solat jamak takdem...tapi tak pela...better duk lepak2 sambil iktikaf kat Masjid lagi best.. pahala dapat...ketenangan dapat...dan yg penting sekali..ley solat isya terus tanpa tangguh2{syaitan kekadang suka benor cucuk aku supaya solat isya lambat2}

Pas isya bajet nak jupe osman { member sekolah menengah }. sampai je parit raja ... dia hantar SMS. "Fairuz .. aku takde transport nk kuar la malam ni ". Aiseymen... takpe la...kedengaran ade suara2 org bg ceramah kat dataran Parit Raja...oooohh ade isu palestin. Bagus2... ada gak perubahan dan sensitviti org parit raja ni kat isu Palestin ni yerk...hehehe.. betul la kat Ustaz Faisal .{ Dr jabatan syariah ..pengajian Islam UM} setiap apa2 yg Allah kurniakan samada dari kecelakaan dan kenikmatan ada asbab atau sebab2nya. Jika dulu isu palestin di cakap...hanya org2 PAS n NGO2 Islamic tertentu je ...yang ber'iya2' sngt perjuangkan. But bila mana ..Israel betul2 nganyang umat Islam Palestin ..baru ade kesedaran yer..alhamdulillah.



Dalam ucaptama yang disampaikan oleh salah seorang NGO berkenaan..." Kita hendaklah boikot barangan US ngan Israel..." But aku tgk keliling..ade isap rokok malboro...DunHill...wat ever la.
adehhh...yg ni aku tak respek..ade yg pakai jubah... isap dunhill 14 tuhhh..tak leh tahan. Apa2 pun aku still leh accept lagi bilamana ade gak perubahan dalam hal ni. Cume kena istiqamah je la... Jangan hari ni..berdemondtrasi...pastu time dah ok..tak boikot da... apada...
pemahaman ttg produk2 israel...pengharaman rokok secara total perlu dibuat....



ni yg paling aku tak puas hati...ADUN Parit Raja gi mana...jiwa rakyat konon.. time2 macam ni hang pi mana...sibuk2..rakyat parit raja pun sibuk gak...adehh...ko bz keja.. rakyat prit raja pun sama gak..sume keja beb...

Last even...ada acara bakar mendera israel ngan US.fuiyooo..1st time aku tgk org Parit Raja burn bendera tu...lagi bagus kalo ade org US...mmg kaw2 la.. hehe...tu je


# alamak mak suh g kedai beli sayur...roger dulu kawan2...

0 ulasan: