Selasa, 20 Januari 2009

Sekitar DTC : menunggu keputusan pilihanraya kampus...


assalamualaikum,,

pas solat isya kat masjid ar rahman UM dan makan malam di restoran Amjal . aku terus ke DTC .. dewan keramat utk student2 UM...dewan yg mengumpulkan 1001 kenangan perjuangan aku ngan kawan2 masa degree. syukur aku dapat masuk UM... walaupun pada mula mak aku tak berapa setuju nak melepaskan aku belaja kat sana . Ditakuti aku dipengaruhi anasir tak elonk,,, but I m OK...coz resepinya ialah tahu pilih kawan. korang duk la mana2 negara dalam dunia nih, Kalo dapat kawan baik2...conform n automatic la korang sedikit sebanyak jadi baik gak... { poyo siut ayat2 aku }

Aku ingat aku sorang je senior yang datang untuk memberikan sokongan kat adik2 kt UM. kelihatan saudara Hisomudin Bakar ( mantan presiden MPMUM - masa aku 1st year) ..zainul faqar (faqaq PMIUM) ...mat sabu ( aiseymen..lupa pulak nama bekas presiden PMIUM masa aku 2nd year). ... afad... seolah2 PRK kalini cam kembali berkumpul nye kawan2 seangkatan.

Seperti biasala..ketak telusan HEP menyebabkan diorang mengulangi kiraan undi. ish2 tak pro langsung la. apa la nak jadi ngan diorang ni. tak wat keja ke sampai proses pengundian jatuh...69%.  Aku sebab apa leh jadi cam ni...sebab pengundian wat kat kolej . Derang bajet ley tarik pelajar utk turun mengundi ke... jawapan saya ia menyusahkan pengundi dan bersifat Un Fair... kolej adalah kubu kuat utk puak aspirasi. nampak sangat sifat bacul mereka terselah sedangkan mereka tidak mengakui nye. Tapi kuasa Allah melangkau segala2nya,.. yang batil tetap batil.

hehehe

0 ulasan: