Khamis, 29 Januari 2009

jalan2 kat MFI Bangi & Alamanda Putrajaya


assalamualaikum...

alhamdulillah semalam osman datang ker KL ..eh selangor la..sebab dia tak sampai ke area KL. So takleh nk dikatakan KL nanti org kata...bangi tu KL...pandai la sangat aku ni yer sebab menyatakan bahawa Bangi is KL area .. aku ingat Osman datang lambat lagi...so kat umah ..aku sempat basuh baju dan kemas2 bilik. pastu dalam pukul 10 SMS osman sampai...mengelabah aku dibuatnya kerana dia da sampai R&R Bangi. " Oi Ruz...ko da sampai Stesen UKM ke?" Aku balas " ada kat umah lagi"

Apalagi..cincai jela...pakai mana yg patut.. pastu amik teksi kat stesen LRT Putra Universiti ke Stesen Komuter Mid Valley {RM 3.30 melayang..takpe nak cepat punya pasai}. pastu amik Komuter menuju ke UKM stesen { aiseymen...mmg pengangkutan awam Malaysia la...kat banner bukan main ayat.. KTM...Pantas Merentasi Masa...pantasnyaa?? }.osman da bising dia da sampai Bangi...aku sms..ko setelkan masalah dia dulu. Pastu dalam 1/2 jam aku pun sampai ka stesen UKM...suasana cam santai lagi..kebanyakan budak2 UKM baru nak balik kampus.al maklum cuti raya cina...melayu pun nak sambut gak...hahahah...ye je ..kalo ade kawan cina . semangat asobiyah dikalangan masyarakat Malaysia masih ade...tipu la kalo takde..kalo takde mesti da pergi 'beraya' kat umah kawan2 yg berbangsa cina.

Sebenarnya urusan kat bangi tu bukan apa..Osman nak amik transkrip penuh pengajian di Malaysia France Institute. Dia kata malas nk konvo. Juz nak amik . Betul gak kata dia... konvo membazir je...kalo ade dapat keja pas abis belaja tak pe la gak. Kebanyakan kawan2 dia...dia cakap la...masih nak menyambung belajar dengan alasan tak dapat keja.. alahai,,, kalo belaja tinggi mana pun...kalo tak dapat keja pun tak guna gak. alhamdulillah aku dapat gak keja...

ni kes hilang resit kononnya..la..buat surat alasan

Disebabkan aku lewat...maka Osman ajak aku makan kat area SS1 bangi...dia nak tunjuk tempat makan di mana Nasi Ayam RM 2.70..mmg betul la.. RM 2.80 ( naik sposen je) kat parit Raja harga RM 3.50 mahai gilerr...jauh berbeza. pas makan round2 kat sekitar Bangi before solat Zohor. Aku suh Osman Jamak kan waktu asar dalam waktu Zohor ( jama takdim).


ok agak2 kat mana ni ye?

Ok pastu pergi balik ke MFI. peghhh macam2 urusan kena setel....kena minta 5 tandatangan yang tah apa2 je...susah betul urusan clearence. osman lak lupa bawak resit rasmi pembayaran penuh... adeh,,,, nasib baik la da wat surat rasmi menggunakan laptop aku kat masjid pas solat tdi. pastu g printing kat kiosk internet...sempat lak Osman usha mak pemilik CC tu .takpe osman pandai ayat siut b4 takcel anak dia...heheh sori man..aku wat citer je..


"amik je la wat kenang2 kat MFI ..heheh pas ni takyah datang sini ag"

Ok cuba teka sekarang kat mana pulak?

pastu da setel ... kitorang gi Alamanda ...jalan2 je.. takde apa2 yang best pun...suasana putrajaya panas, Bajet nak g dataran Masjid Putra..Osman kata" ko nak g sana panas2 wat ape...?" Adehh,,, follow je la dia... Sampai alamanda...gi A&W...Aku tak nak g KFC ngan McDonald coz american products...bila da bayar sume baru tau... A&W pun produk US...adehhh... takpe la dah beli...makan je la. Pastu g masjid...aku solat Asar...


jom balik...da solat kena la balik

Pas makan terus balik ke KL.. Aku cakap kat Osman...hantar kat Stesen UKM je...memandang keadaan sudah out of opis hour...so KL mesti jam...so aku tak nak susah2kan dia pastu dia hantar kat stesen Komuter...nek komuter....pastu sampai mid valley...amik teksi {kes malas nk tunggu bas dan sesak2 ngan penumpang yang ramai}.

alhamdulillah...

# osman kata... smoga persahabatan ini kukuh sehingga akhir hayat,, sebab kawan yg susah senang,,,mmg sangat payah di temui.

0 ulasan: