Jumaat, 30 Januari 2009

Demonstrasi GMP...sapa nak join...turun esok k?


assalamualaikum...

aku takde idea nak posting apa malam ni...yang aku blurr cam mna aku nak edit layout blog ni supaya lebih friendly atau pendek cite ' mesra pengguna'.Kalo org cam sya ni takpe la gak. Ade gak member2 kata...cam mana nak comment ni... adeh...aku lupa lak...menda ni tak leh nak post comment...

ok2 berbalik kepada tajuk post kat atas... Ok kawan2...sapa2 nk join NGO bagi menentang PPSMI { apa yerk mana nye...pendekkan cite...pembelajaran n pengajaran sains n maths dalam english}. Pelik.kenapa la nk bangga sangat ngan Bahasa Inggeris tu.. Russia bangga Russian Language nye..France ngan bahasanya...Germany ngan bahasa nye...org Melayu...?? UMNO..?? Korang kat mana? kat Uganda ke? Ke kat planet Zargus... apa da...kata nak bela bangsa Melayu konon... hak bangsa melayu iatu bahasa kebangsaan korang gadaikan? Bukan aku nak mendesak bencinya bahasa Inggeris ni...aku kecian kat cikgu2 sains dan mathematics yang kat kg..kawasan pendalaman tu... da lama diorang berkhidmat...tak pasai2 kena belajar in English.. pastu nak kena translate lagi.. Ala cikgu2 yg baru nak posting pun da blur... { kawan baik aku cikgu...dia pun tensen gak...hahahaha}.

Statement kementerian pendidikan yg menjelikkan bila mana katanya..peratusan murid meningkat...statement yg poyo lagi mengong . Aku rase peratusan lulus dalam subjek bg pemberian markah maybe di kurangkan . Contohnya.,,,, kalo subjek math A ialah dari rate 80-100 markah. Tp kemungkinan besar di ubah dari 70-100 utk agregat A. Aku tak cakap bohong koz ex-cikgu sekolah menengah sendiri cakap cam tu.

Apa2 pun,,,kalo korang setuju pemansuhan PPSMI ni...join kitorang sok .cikgu2 seluruh Malaysia..jom join...jangan takut...takut hanya pada Allah..bukan mahluk Allah.. { ayat skema siut}. Lokasi kat Kompleks Sogo. Jalan Raja Abdullah . shopping femes kaum ibu ngan budak2 pompuan yang kaki shopping lorr. masa 3.00 petang... aku syorkan mai kita solat jemaah kat Masjid Jamek or Masjid India { masjid ni lambat sikit nak wat solat jemaah..coz ikut waktu kat india nun sana }. Doa sama2...supaya Allah berkati usaha2 kita. aminnn

0 ulasan: