Khamis, 19 Februari 2009

adehhh...stay kat opis da 2 hari lorr


assalamualaikum...

hai kawan2...aku sekarang under stress la...nk siapkan sume test error2...adehhhh
aku letak je la gamba2 yang aku snap ni. Bukan sal apa...ialah system yang aku maintenance ni bukan aku yang develop so ada kekangan la....


Ini dia system e-kontraktor utk SUK kerajaan Selangor. So sapa2 yang ingin buat tender kena daftar kat sini k?


Ini adalah salah satu risiko berkerja sebagai seorang programmer . Sekiranya anda ditugaskan utk menjadi org yang menjaga maintenance sistem yang dibuat oleh prorgrammer lain..Ini la masalahnya. 1st ialah masalah untuk memahami apa yang dikatakan sebagai memahami coding orang lain. memahami koding org len ini memakan masa yang agak lama gak. But alhamdulillah aku memahami apa yang telah dibuat oleh si mamat sorang ni...{ nama dia terpaksa di rahsiakan }. Sebenarnya aku pun amik masa more than 1 weeks utk mengubah suai sistem ini bagi memudahkan user2 yang menggunakan sistem tersebut}.
Filezilla...client FTP .. sapa2 keja web programmer dia tau mendalah ni

Alhamdulillah pada hari Khamis tepat jam 8.30 pagi sume system tu berjaya dibuat n di uji sebaiknya oleh aku.tahniah buat Fairuz Sulaiman.. pagi tu pas je abis keja...lepak2..je kat opis...
2nd test dibuat oleh Bro Bob.. { nama sebenar dia Faizal Wahi}. Alhamdulillah bos pun ok...

0 ulasan: