Sabtu, 28 Februari 2009

sebuah kenangan utk masa depan


assalamualaikum 

SMS "Abg feruz...tadi dalam pukul 1 tgh hari....Nyaie { panggilan utk nenek dalam bahasa jawa} urut..Bahyah meninggal dunia..". Hatiku tersentak...seorang insan yang rapat ngan aku sejak umie aku meninggal dunia juga telah menyahut seruan Allah Rabbul Jalil..

Innalillahi wainna ilahi rojiun.... wa al fatihah...tu je yang mampu aku lafazkan ketika mana mendengar khabar tersebut. But aku yakin dan sangat bersyukur kerana Allah akan menempatkan arwah bersama org2 yang beriman...aminn..Kenapa aku ley katakan cam tu... arwah yang ku kenali merupakan insan yang sangat bersabar...baik hati... Arwah meskipun seorang tukang urut..tapi terlalu banyak jasanya terhadap diri ku... org kampung ku dan masyarakat setempat. Arwah tak pernah meminta sesen pun dari org yg dibantu. Pernah sahaja ade pesakit yang datang menghulurkan not RM 50 ++ kepada arwah..Namun dibalasnya dengan.." gunakan la duit itu utk anak2 "...

Tu yang aku nampakla...namun buat diri ku...arwah merupakan nenek sedara. arwah merupakan adik kepada arwah nenek aku... tapi aku akui...arwah merupakan org yang paling rapat ketika aku masa kecik2..segala kenakalan ku...mmg arwah sangat faham...sehingga aku dewasa ni pun dia masih melayan acah2 aku ketika aku balik kampung...

huhuhu... tiada apa hendak ku nukilkan....

0 ulasan: