Sabtu, 21 Februari 2009

bila hari2 dengar citer buruk dalam surat kabar ,....internet..blah2...


assalamualaikum... aku kekadang bengang gak ngan keadaan negaraku Malaysia harini. Kenapa... sebab Malaysia diambang kekacauan politik yang tak stabil . Sejak aku join dengan grup nawi { my best frens nye kuliah ilmu} ...hati ku macam tersentak dan terbuka... kenapa kita tidak terpikir utk mengubah dengan cara yang terbaik.

Saban hari ade je perkara yang tak elok diperbincangkan dalam santapan akhbar2 tempatan. pendek citer sume ahli poilitik gilakan kuasa, Banyak yang aku baca diblog2 temporari atau berbayar. sume citer sal keburukan...kebobrokan insan lain tanpa mahu mengubah mengikut acuan yang diajarkan dalam Islam.

Ade yang mengaku mendukung gerakan Islam tapi mereka tak sedar bahawa mereka telah terpesaong daripada ajaran agama Islam tu sendiri. Kenapa?? sebab membelakangkan tuhan dalam berkerja , dalam beramal sekalipun... mungkin ayat2 aku ni macam tidak menyenangkan hati2 pembaca sekalian tapi ingat bahawa anda kena berpikir sepanjang zaman bukan skadar khinzir buta.

Bukan itu sahaja malahan...apa yang menyedihkan kekalutan politik yang membabi buta menyebabkan rakyat di Malaysia terkandas begitu sahaja. Lihat sahaja politik dunia masa ini bercelaru menyebabkan yahudi dan nasara serta musuh2 islam untuk menghancurkan islam. macam2 gerakan cuba menjadi hero di siang hari...buta di malam..kononnya ingin menjadi pejuang la ...tapi itu sume satu tekaan yg salah utk berjaya..

[ continue part 2]

0 ulasan: