Selasa, 17 Februari 2009

Menulis Blog Biar Ikut Minda Korang Sendiri


assalamualaikum...

Bila bicara sal blog ni...ramai gak org tanya kat aku...apa itu BLOG?? Blog tu nak wat apa? Nak pakai berbayar or FREE je? Blah2..sume sal blog... Sebenarnya apa yang aku nak cakapkan kat sini ialah aku ni bukan la baru sangat dalam dunia blog atau terlalu lama dan aktif blogging . Aku hanya manusia biasa ... { Kita orang Malaysia }. Menulis blog ni pun biar dari dalam diri anda...{cewah ayat skema }

Bila bicara sal blog ni...senang je aku nak cakapkan...biasanya org menulis blog kerana ingin berkongsi idea...sengaja nak wat fitnah { ni biasanya blog berkaitan gossip murahan yang tah apa2 la}. menulis diari harian...tak kurangnya bagi mereka yang ingin menonjolkan kreativiti dan perkongsian ilmu { biasanya kes cam ni utk share wat prgramming ke...IT gajet ke.. web design ke... grafik design ke}. dan mcam2 lagi la...


Ok...ramai tanya ...FREE ke berbayar lebih bagus, Jujurnya bagi aku la mmg berbayar lebih bagus... tapi ade mahluk kat dunia ni pertikaikan aku pakai free version { blogger/blogspot ni lerr}... katanya... " wei..ko ni tak menunjukkan kepintaran / kreditbeliti la sebagai seorang prgrammer or pakar IT ..beli la domain dan daftarkan DNS ko".. jawapan aku senang je...kalo aku pakai berbayar pun kalo malas update tak guna gak...yang penting ade org baca... dan aku tak susahkan korang ...hahahaha.. biasa nya kalo berbayar ni ... wordpress la paling femes... senang dan korang leh update themes { themes ni ialah layout /web templates}...ley tambah gajet berdasarkan kehendak korang...tp yang free cam blogger ni pun tak kurang hebatnya,...al maklumla dunia ni ingin sume mudah la katakan... tekan /klik tu ini...siap... dan maklumat yang korang nak sume da ada...




Akhir sekali...ni point penting aku lar....kalo korang nk blogging...biar dari minda korang sendiri,..btul salah tu hak korang nk taip apa..tpi ingat la...jgn sampai fitnah...kerana blog ni pun merupakan medium fitnah yang dasyat...Nauzubillah..minta dijauhkan...

ok tu je..adios...wassalam 


0 ulasan: