Ahad, 1 Februari 2009

ya Allah selamatkan bumi Palestin


asalamualaikum...

hari ni ade ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Jamal yang merupakan Timbalan pengerusi Yayasan Amal Malaysia. berkenaan ngan keadaan di Bumi Anbia Palestine yang mulia. Sebenarnya yang bestnya...apa yang disampaikan oleh ustaz kat jemaah masjid ialah... dapat dari mata beliau sendiri.

Jemaah yang hadir pada Masjid Ar Rahman U, makin ramai lak yang datang

huhu aku pun tak tau nak share..hanya sedey je sebab mengenangkan nasib sahabat2 dan saudara2 yang berjuang mempertahankan bumi yang mulia tu.

ya Allah selamat bumi Palestin.. bersama2 ni saya kepilkan bersama gamba2 tadi..


Ustaz sedang sampaikan maklumat secara direct dari bumi Palestin.



Kaum muslimah ada gak datang ke majlis ilmu ini.

Sumbangan ini Insyallah saya akan sampaikan terus kepada sahabat2 di Palestin

Selepas dah abis solat isya dan mengira jumlah dana yang disumbangkan sepanjang majlis ilmu tadi. Alhamdulillah dapat kumpulkan sebanyak RM 2,900++ .Syukran mekasih buat jemaah masjid yang hadir. Moga Allah berikan limpahkan rahmat atas apa yang disumbangkan. Kalo kita tak mampu nak berjuang mengangkat senjata ke bumi Palestin apa salah nya kita menyumbangkan harta kita sikit. Ingat la peristiwa di mana burung pipit yang membawa air yg sikit untuk memadam api yang membarak besar utk membakar Nabi Ibrahim A.S. Allah tak tanya kenapa awak buat dalam dakwah but Allah akan tanya apa yang awak buat utk agama kamu ??


hehe.. aku tgh ehem2 ngan ustaz..sori la nak wat camana?

Pas abis kira2 duit pastu makan malam kat Amjal ...aiseymen...ustaz ajak makan sama2. Alhamdulillah rezeki... rezeki tak sangka2...malu pun ade gak..tapi da ajak nk wt cam mana??

adios..wassalam

0 ulasan: